Försäkringskassan

                                          
Detta inlägg passar nu in i debatten om Försäkringskassan.
Jag var som sagt på socialkontoret igår och pratade med dem angående fadersskapet. Min handläggare på soc sa att jag skulle ringa till Försäkringskassan och berätta att fadersskapet ligger för utredning och de brukar kunna börja betala ut underhåll då.
Jag ringde til F-kassan i går kväll. Efter att ha suttit i kö i 15 minuter så får jag svar.
Jag förklarar mitt ärende och talar om personnummret på min son och frågar om hon ser uppgifterna??
Det blir tyst i andra ändan.... Väntar och fortfarande tyst. Frågar en gång till om hon ser uppgifterna på min son.
 Nej (svarar hon) Jag ser dina.
Ja ha men detta gäller underhållsstöd och att ni kan börja betala ut det under pågående utredning om fadersskap sa de på soc.
Ja men du har ju lämnat in en ansökan om underhållsstöd den 12/1-09 säger hon.
Nej det har jag inte gjort..
Jo det har du ser ju detta på datan säger hon....
Försöker övertyga henne att jag inte har gjort det men hon ger sig inte.
Talar om för henne att det jag har anmält den 12/1-09 är begäran om föräldrapenning inte underhållsstöd..
Nej det är det inte det ligger ett ärende här om underhållsstöd(svarar hon)
Jag svarar: Ja ha vi slutar detta samtal nu så får jag kontakta någon annan på F-kassan som kan skillnaden mellan Underhållsstöd och Föräldrapeng... Tack och hej..

Ja vad ska man säga detta var nog ett typ exempel på att man inte får prata med en handläggare utan en på den så kallade kundtjänsten.
Men borde inte de på Kundtjänst veta skillnaden mellan Underhållsstöd och Föräldrapeng????????

Kommentarer
Postat av: Peter Ingestad

Nu vet vi vad regeringen gåtr för. Den har noll koll och tar noll ansvar. Inkompetens är bara förnamnet. Arrogansen ligger på samma höga nivå.

2009-01-28 @ 12:24:15
URL: http://screenfonds.blogspot.com/
Postat av: lilalili

Det är skrämmande!!!...det värsta är nog att det här kommer att pågå till nästa val - förmodligen! Det är bara de där J-rna från regeringen som kommer att gå skadeslösa ur den här perioden. Jag blir mörkrädd!

Hoppas du får en bra dag och allt fixar sig!

2009-01-28 @ 13:19:56
URL: http://lilalili.blogg.se/
Postat av: Lena

Det är inte för inte de kallas för Förseningskassan :-( Nej de är hopplösa där, jag har turen att ha en underbar handläggare, men tyvärr så är det ju inte hon som bestämmer i sista änden.

Hoppas det löser sig!

Kram

2009-01-28 @ 13:41:09
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja vad ska man säga om färsäkringskassan...dom är helt hopplösa!!!

Tack för "krya på oss" kommentaren. Nu har jag fått ihop ett inlägg från semestern men det blev ett lååångt inlägg :)

Nu har jag ju en massa att läsa igen här hos er!!

Kul men det tar nog ett tag :)

Kram kram

2009-01-28 @ 13:50:29
URL: http://anderssonlindstrom.blogg.se/
Postat av: Nina

hoppas det går bra i morgon med vägningen och allt och att ni får ordning på hans lilla öga! krams

2009-01-28 @ 16:36:34
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Nina

haha ja gick in på länken. å ja det var riktigt bra skrivet :D

2009-01-28 @ 16:37:20
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Sarah

Inte förvånad vad gäller försäkringskassan. Detta är typiskt dem.



Nä tyvärr har jag inte hört från Maddibloggen. Tog faktiskt bort henne från mina länkar igår.



Johan har feber idag med och haft det sen igår. Idag upptäckte jag en tand där nere som lite lite tittar upp, så inte undra på att febern tittade fram. Fast mina andra två har man aldrig märkt när de har fått sina tänder mer än kanske lite gnäll.



Hoppas du får en bra fortsatt onsdags kväll.



Kramisar Sarah

2009-01-28 @ 17:07:38
URL: http://axehult.blogg.se/
Postat av: Linda

F- kassan & arbetsförmedlingen måste va två anhalter dom stoppar in dom mest inkompetenta människor på..Tack & lov att man inte har så mycket att göra med dom längre:-)



Måste få fråga vart du köpt tapeten i inlägget innan, grymt snygg..



Ang, tvättvikningen så är jag väl inne i min tredje paus just nu, men nu jäklar:-)

2009-01-28 @ 17:24:08
URL: http://crazybeautifulworld.blogg.se.
Postat av: Linda

F- kassan & arbetsförmedlingen måste va två anhalter dom stoppar in dom mest inkompetenta människor på..Tack & lov att man inte har så mycket att göra med dom längre:-)



Måste få fråga vart du köpt tapeten i inlägget innan, grymt snygg..



Ang, tvättvikningen så är jag väl inne i min tredje paus just nu, men nu jäklar:-)

2009-01-28 @ 17:25:24
URL: http://crazybeautifulworld.blogg.se.
Postat av: Anonym

Vilka skithögar. Stäm dom! Försäkrinskassan verkar ha gått på ett kollektivt läger där de på enklast och bästa sätt finner vägar att jävlas med människor. Suck! Gå till deras chef och berätta om hur du blir bemött av dem... Det hade jag gjort till slut tror jag. Själv hotade jag med att gå till Borås tidning och berätta hur jag blev bemött av dem och då efter en evighet fick de eld i baken och hjälpte mig...Stå på dig!

kram

2009-01-28 @ 19:17:18
URL: http://misshopeful.blogg.se/
Postat av: messan

Åhh, herregud så trött man blir...det enda man vill är ju att få ett svar här och nu! Kolla upp vilken handläggare du har och se om du kan få fatt på den och få svar på frågan. Hon kanske var ny på jobbet :-)

Är ögoninfektionen borta nu och stora dottern mår bättre? Hoppas jag!

Ha en bra kväll!!

Kram messan

2009-01-28 @ 19:49:42
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: messan

Tack snälla för din omtanke!! Det värmer :-)

Hoppas ögoninfektionen smiter iväg, snart eller nu!

Skönt att Jasmin är piggelin igen!!

Kram

2009-01-28 @ 20:03:30
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: emski

Det känner jag faktiskt inte till men.. det var säkert minnen :)

2009-01-28 @ 20:10:53
URL: http://emmadahlgren.blogg.se/
Postat av: annika

Fin blogg =) Hur är det med dig då ? =)

2009-01-28 @ 20:44:53
URL: http://gustafssonaannika.blogg.se/
Postat av: teddy

ojojo vilka kompetetnta mnniskor där verkar finnas där ute. Man blir ju nästan mörkrädd :(

Hoppas du får bukt på problemet snarast.

kram på dig

2009-01-28 @ 21:05:38
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Nina

ja det var verkligen fullt upp. å chokladpuddingen satt som en smäck :D heh.. va länge sen ja åt det..



asså fk. ja hatar dem! innan ja fick theo nu så var jag långtidssjukskriven tills de kasta ut mej. alltså ja vet vilka piiiip de är. å ja vet att de inte vet vad de sysslar med för fem öre. förlåt men de är så ofattbart korkade så det finns inte..



ska skicka dig två inlägg. om ja hittar det andra :P

2009-01-29 @ 00:06:43
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Nina

gammalt inlägg:



Hata försäkringskassan!

Usch jag är inte alls sugen på att uppdatera, men jag måste bara ventilera mig liiite..



Är på så dåligt humör. Försäkringskassan är baaara för mkt.

Har inte fått ett enda brev om mammapenningen. Inte nån info alls. Idag. iaf 10 veckor sen ja skicka in skiten. ja då får ja ett brev. tänkte det är ju på tiden! Men det va ju inte alls om det. De ville ha all info som de redan sitter på. Var så jäkla förbannad. Ringde nr som stod på pappret. Får "tack för ditt samtal" sen klicka det på i örat. ringde andra nr:et och samma sak där. Tog reda på kundservice nr:et och ringer upp. Står då på den kön som endast är för mammapenning å blir satt som nr 252 i kön!



kom från å blev kopplad på kopplad. ingen som kunde svara på mina frågor. kom till sist till en äldre dam som sa att det finns inga uppgifter?? Jag sa att de måste skämta med mig. Jag har då varit skriven hos fk sen 2006 tills förra månaden. för 10 dagar sen lite drygt så hade ja ett överlämningsmöte med dem! men de hade inga papper på det? man börjar ju undra om de är sjuka i huvudet eller någe.



till slut hitta hon iaf skiten och alla papper fanns där. så då skulle ja ta det papper ja fick som jag skulle fylla i och skriva " ni har redan alla mina uppgifter". ja sa men snälla nån. måste ja skriva det å skicka in papper. då ni redan har allt. det är ju så totalt onödigt? hon sa fyll i så och skicka in. fan asså jävla onödiga grejjer. kostar pengar å så jävla omijövänligt så det finns inte.. fan tänk hur mkt papper de skulle spara om de bara kolla infon som redan finns på personen. är så jävla lack. gick en månad utan tjafs med dem. man får väl vara nöjd med den tiden man fick..



assholes!

2009-01-29 @ 00:10:08
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Nina

det andra kan ja inte hitta. men det var iaf att de skulle slänga ut mej ur kassan. ja skulle då få komma till arbetsförmedlingen å få ett möte som de ordnas mellan fk, ams å mej dåra. ja kommer dit å de säger att ja e för frisk. de sitter å pratar om hur ja ska söka jobb. se säger åt mej att börja som telefonförsäljare? de tyckte det va en jätte bra ide.. alltså anledningen till mötet var att ja skulle få rehabilitering tillbaka till arbetslivet. sen satt de å kasta jobb på mig på heltid. å som dessutom var provisions jobb? de tyckte dem va jätte smarta.. ja fick alltså tjata mig till mötet att de skulle skynda på för att ja va gravid.



å hon på fk som ja hade. var ursäkta mig en bitch. vi hade möte med min läkare å henne å min läkare kasta ut henne från mötet. rakt av. hon blev så förbannad på henne. då sitter hon på det här mötet med ams å säger " men va säger du om att söka jobb hos oss på fk. ja menar du kan ju nu en hel del om att vara sjukskriven å så nu kommer du få en helt ny kategori för att du väntar barn, du kommer ju kunna en massa." asså seriöst. ja visste inte om ja skulle skratta eller gråta..

2009-01-29 @ 00:14:27
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa

Suck... man blir ju trött bara av att läsa om det, vad är då inte du... suck.



Nej, de får skärpa till sig nu och jag sätter mitt hopp till valet, helt klart.

2009-01-29 @ 06:13:20
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Helena

Godmorgon! Usch vad trist att de inte har personal som kan sitt jobb och som ffa inte kan läsa. Träffade själv en försäkringshandläggare i går i tjänsten, hon var helt fantastisk och jättekunnig. Tillhörde de gamla rävarna sa hon. Vilken otur du måste ha haft.Ha en jättebra dag!

2009-01-29 @ 07:39:16
URL: http://beverlyhills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0