Enarmad bandit :)

Nu när man går hemma med en liten nyfödd knort så kan man förundra sig över hur mycket man klarar av att göra med en arm :)
Jag går omkring med Kimmen hängades över axeln eller liggandes i min arm .... Man har höger armen fri men man fixar det mesta med bara en arm så man är verkligen ganska anpassningsbar..
När Kim har ätit så kan det ta lite tid innan han rapar och då knatar man runt lite och grejar.
Det var precis likadant när Jasmin var liten..

                            
Jasmin ca 3 månader :)                            Kim 11 dagar :)

Har varit på stan och fixat papper till Försäkringskassan som mina arbetsgivare ska fylla i. Hade i och för sig redan skickat kontroll uppgifter till F-kassan men det har de så smidigt lyckats slarva bort... Så det var bara till att göra om samma procedur igen. Hoppas verkligen att jag får min sjukersättning och föräldrapeng nu i Januari för i December fick jag inte en enda krona. Tur att man har en slant sparad så man kan betala sina räkningar :)
Kram

Kommentarer
Postat av: Anna

Hittade hit via Carolin. Fina barn du har! Vi bor nästan grannar.. jag bor i Herrljunga.

2009-01-07 @ 18:49:30
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com
Postat av: Sarah

Ja tänk va man anpassar sig så vardagen funkar ändån ha ha!! Bar oxå mina sådär p en arm för att samtidigt få något gjort.

Tacka vet jag babybjörnen när de blev så stora så de kunde sitta i en den de dagar de bara ville bli burna haha!!



Ja försäkringskassan har inte många plus när det gäller att betala ut pengar i tid men är det tvärtom så har man bara ett par dagar på sig innan pengarna ska var dem till handa.

Många ursäkter har de med till allting!!



Han e ju bara för söt lilla Kim. Jasmim va oxå väldigt söt som liten. Gulligt med bebisa!!



Ha en bra ´kväll!!



Kram Sarah

2009-01-07 @ 19:34:55
URL: http://axehult.blogg.se/
Postat av: messan

Hihi, kommer så väl ihåg den enarmade banditen :-)

Den bara var där liksom! Är den inbyggd på oss kvinnor må tro??



Historier med Fk brukar kunna dra ut på tiden...men för eller senare så brukar det alltid lösa sig som tur är :-)

Ha det bra!

Kram

2009-01-07 @ 20:14:33
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: anne

Tack snälla för awarden!!! Så jätterart av dig!



Att grädda pannkakor med en hand är inte helt lätt...:)

2009-01-07 @ 20:34:07
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Nanna

vad skönt det där låter med att du har en dotter som självmant städar för att hon tycker att det är kul! Det är nog alla föräldrars dröm!

Vad blev det till middag idag då?

Kram

2009-01-07 @ 21:45:22
URL: http://apieceofthoughts.blogg.se/
Postat av: Carolin

Oh, vilka sötnosar! Jag blir alldeles bebis-sjuk av att vara inne på din sida!

Ja, jag försöker att inte förvandlas till en bridezilla :) Hittills tror jag att jag klarar mig, även om det ibland är hårfint!

Kram

2009-01-07 @ 22:00:41
URL: http://ungkvinnas.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja tänk vad mycket man kan klara av med bara en arm!!! Ibland kan man verkligen bli impad av sig själv! :)

Hoppas det löser sig med försäkringskassan, man blir ju inte förvånad över att dom slarvat bort papprena!!

Hoppas ni får en bra torsdag!

Kram kram

2009-01-08 @ 09:45:45
URL: http://anderssonlindstrom.blogg.se/
Postat av: Misshopeful

God dagens!

Man blir ju så trött på försäkringskassan, om det visar sig att man själv har gjort nåt fel så måste det ordnas på en gång, ska du betala in 20kr så ska det in på en gång annars straffar de en med att inte betala ut dina pengar eller så ifrågasätter de sig ifall du verkligen är sjuk. Men om de har gjort fel så är det inte alls speciellt bråttom och det kan dröja hur länge som helst innan man får sina rättmätiga pengar utbetalda. Det verkar ju vara likadant överallt, undra om försäkringskassans alla medlemmar går på någon gemensam kick of där de får nya instruktioner på hur de på bästa sätt kan djävlas med människor....Hoppas att de har vett att be om ursäkt till dig för att de slarvat bort viktiga papper från dig. Lycka till!

2009-01-08 @ 10:56:00
URL: http://misshopeful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0